A mai poszt kicsit rendhagyó formátumú lesz, mert egy összehasonlítás kerül terítékre. Egy nagyon impozáns darab, a Lamborghini Reventón az alany, két gyártótól 1:18-as méretben. Az egyik a Burago szülöttje, a másik pedig a Mondo Motors asztaláról került ki a forgalomba. A fotók sorrendje minden részletnél ugyan úgy lesz, hogy könnyebben követhető legyen a dolog. 1: Burago- 2: Mondo Motors és 3: az eredeti, hogy legyen mihez hasonlítani.
Elsőként így mutatnám be a két modellt, mert annak ellenére, hogy mindkettő 1:18as, mégis teljesen más a méretük, ami ezen a képen is nagyon jól észrevehető! Súlyban is van különbség, mert a Burago modellje nehezebb. De nézzük át tüzetesebben őket.
Igen szembetűnő a két modell fényezése közt is a különbség. A Burago teljesen matt míg a MM inkább selyemfényű.
Az elej nagyjából mindkettőnek megfelelő. A Buragonak a kasztni anyagából alakították ki a legalsó légterelő lemezt, míg a MM-nál a műanyag aljából oldották meg.
A kerekek tekintetében a féktárcsa és a gumi perem vastagsága ami eltér. A gumi talán a MM-on jobban sikerült. Amit viszont csak a fotózás közben vettem csak észre az az, hogy a Buragoról sajnos hiányzik a féknyereg. nem is igazán értem ezt hogy hagyhatták ki egy ilyen autónál ahol ennyire látható esetünkben a hiánya!
A tankolónyílást igazából egyik gyártó se nagyon találta el.
A motor mindkét modellnél elég szép, de jól látható, hogy a Mondo Motors közelebb jár a valósághoz, legalábbis ami a motor körüli térkidolgozást illeti.
Formailag talán a Burago jobb, de nehéz eldönteni.
A tükör a Buragón hitelesebb, bár első látásra nem úgy tűnt.
A Buragonál a bal oldali fényszóróban pont van egy kis gyári hiba, de szerintem mindkettőnél megfelelő darabok a lámpatestek.
A Mondo Motors lámpája kicsit sötétebb, viszont élethűbb.
Igazán szembeötlő különbség, hogy a Buragonak nincs, míg a Mondo Motorsnak van oldalablaka.
A belső tekintetében a Burago áll nyerésre, de ezt sem túl könnyű megítélni, mert mind kettőben van olyan részlet ami nem túl jól sikerült.
És amit nem értettem a Mondo Motorsnál, már az Estoque.nál sem, hogy miért nem nyitható az eleje? Lehet, hogy azért mert kaptunk oldalablakot? Szívesen lemondanék az ablakról egy nyitható csomagtérért. Úgy gondoltam nem lesz olyan nehéz ítéletet hozni a két modell esetében, de nem így van, mert mindkettőnek vannak bőven pozitív és negatív részletei. És az a vicc, hogy hogy mindkettőnél más más. Esetleg még a futóművet érdemes megemlíteni. A Burago a tőlük megszokott félkemény csendesen guruló futóművel rendelkezik, a Mondo Motors pedig egy zörgősebb teljesen keménnyel. Mindkettő első kereke kormányozható természetesen. Végül arra jutottam, hogy mindkét modell nagyon tetszik és megmaradnak egymás mellett a polcon. Ti melyiket választanátok?