HTML

ModelAutoWorld

Modellek nem csak gyűjtőknek!

Friss rizsa

Nézettségi index

 google-site-verification: google8fea5aced8750820.html

MAW a Facebookon

Solido Lancia Stratos HF 1:18

Zsolt_T3 2014.04.05. 23:28

  A Lancia, mint autógyártó cég, 1906ban került be a köztudatba. Vincenzo Lancia egy jómódú, nemes család sarjaként látta meg a napvilágot, akit apja mindenképpen ügyvédnek szeretett volna kitaníttatni, de a fiút jobban érdekelték a kerékpárok (esetünkben a Welleyes ) amit a saját udvarukban raktak össze a Ceirano - fivérek egy műhelyben. Lancia sokat látogatta őket majd apja beleegyezésével náluk kapott munkát. Bár könyvelőnek vették fel, de azzal mit sem foglalkozott, inkább a szereléssel foglalkozott. Hamar szerelőtanonc lett belőle. 1906ban autóépítésbe kezdett és ugyanezen év Novemberében barátjával, Claudio Fogolinnal megalapította a Lanciát. 1922re már sikeres üzletember lett belőle, de továbbra is részt vett az autók fejlesztésében és tesztelésében is.

Előkelő, elegáns, soha nem túlzó

Ezek azok a tulajdonságok, amelyeket az autósok mindig is a Lancia -utókkal társítottak. De ne feledkezzünk meg arról sem, hogy kevés autógyártó járult hozzá oly nagymértékben a gépkocsi fejlődéséhez, mint a Lancia, amely újszerű, néha forradalmi műszaki megoldásokat kínált, amelyek gyakorta egész egyszerűen egy lépéssel az autósok igényei előtt jártak. Legelső modelljük 1907ben született és az Alpha nevet kapta. Számomra a csúcsmodelljük a Delta HF Integrale és a Stratos HF (High Fidelity), de gondolom sokan így vannak ezzel. Természetesen, mint minden autógyártónak, nekik is volt mélypontjuk, viszont a mai napig csodás autókat alkot a Lancia.

Museo_Bertone_-_Lancia_Stratos_Zero.jpg

A Lancia Stratos Zero volt az első a sorban 1970es születésével, Bertone úr kezei közül került ki a formaterv. Igazából ez csak egy prototipus, koncepció autó, kinek, hogy tetszik. Mire sorozatgyártásba került 2 évvel később azért csinosabb lett szerencsénkre. Aztán a Stratost 2 évig gyártották 1972 – 1974 közt.

1978_Bertone_Lancia_Sibilo_01.jpg

Bertone következő kreációja 1978ban a Lancia Stibilo volt. Ez annyibban kapcsolódik a Stratos-hoz, hogy annak az alapjaira épült, de 10cm-el hosszabb lett. Ez is egy koncepció autó maradt, viszont a mai napig él és virul. Összekaptam pár fotót, hogy ti is csodálkozzatok és ámuljatok a csoki barna jármű láttán.

17 Lancia Sibilo Bertone 2.jpg 

1978_Bertone_Lancia_Sibilo_Coupe_07.jpg

Lancia-Sibilo-1978-12.jpg 

A fehér már valamivel emberbarátibb külsővel rendelkezik és Lamborghini kerekekkel. Ezt gondolom a tulajdonosa építette át kissé. Időközben egy kedves tagunk kiköszörülte a csorbát és felvilágosított, hogy ez a fehér egy Lamborghini Bravo, amit a Bertone műhely épített! Szóval sorry.

lancia stibilo.jpg

 A Stratos következő újjászületése 27 évvel ezután történt a 2005ös Genfi autószalonon, ahová is egy britt tervező cég a Fenomenon, megalkotott egy retromodern koncepciót a Fenomenon Stratos-t. Ez a jármű egy 426 lóerős V8ast kapott középre.

800px-Fenomenon_Stratos.jpg

Ismét jött 5év szünet majd a Pininfarina Studio a kezébe vette a tervezést és a Fenomeno HF mintáját alapul véve, megalkotta a 2010es koncepciót, amiből már az utcára is került. Ez az autó egy 540 lóerős, 4.3 literes V8as Ferrari F430 Scuderia motort kapott. Érdekességként megjegyezném, hogy amíg a régi Sratos-t 280000 dollárért megkaphatjuk, addig ezt kerek 1milló dollár fejében vihetjük haza. Mondjuk annak a fényében, hogy ez a Ferrari alapjaira épült nem is olyan életveszélyes.

New-Stratos_11-(5).jpg

2010_Pininfarina_New_Lancia_Stratos_01.jpg

New-Lancia-Stratos-rear.jpg

És amiért végül is ma jöttünk az a Solido terméke 1:18as méretben. A poszt folytatódik a továbbra kattintva!

Lancia Stratos Solido 1-18 (1).JPG 

Lancia Stratos Solido 1-18 (10).JPG 

Lancia Stratos Solido 1-18 (3).JPG

 Motormosás előtt, de nem hagyhattam lencse nélkül.Lancia Stratos Solido 1-18 (4).JPG

 Némi por és plüssnek látszó, de műanyag kárpit a beltérben.

Lancia Stratos Solido 1-18 (7).JPG

 És előbújnak a reflektorok.

Lancia Stratos Solido 1-18 (11).JPG

 Lancia Stratos Solido 1-18 (9).JPG

 Lancia Stratos Solido 1-18 (13).JPG

 Lancia Stratos Solido 1-18 (15).JPG

 A modell a korának megfelelő kidolgozású és szerintem nagyon rendben van. Persze elképzelhető, hogy elfogult vagyok, mert nagyon bírom ezt a tipust- De sok választásunk nincs, mert ha jók az értesüléseim akkor összesen két gyártónál található meg ebben a méretben. Az egyik a Solido a másik pedig a SunStar. És mivel még csak ez van a kezem ügyében így eléggé be vagyok határolva véleményileg. Na de még is valamit mondjak róla...

 A formavilága jól idézi az eredetit és azt hiszem kijelenthetem, hogy szinte mindenhol.Ami a legjobban megfogott a modellnél az egy két három, na jó sok minden. A motortér pl nagyon tetszik a kábelekkel. Ezt még fotón nem láttam így meglepetésként ért amikor felpattintottam a motortetőt, ami voltaképpen az autó hátulja.

Lancia Stratos Solido 1-18 (8).JPG 

 A sárvédő gumik valóban gumiból vannak. Ez lehet kényszermegoldás is, mert amikor felnyitjuk a hátulját teljesen nekitámaszkodnak a keréknek és elhajlanak.

Lancia Stratos Solido 1-18 (17).JPG 

 A másik tetszetős dolog a reflektorokat védő műanyag elem, ami lepattintható akár csak az eredeti autón. Ötletes apróság, ami sokat dob a modell tetszetősségén.

 Lancia Stratos Solido 1-18 (14).JPG

 A többi részlet is szép és jó, de ez talán látszik a fotókon is feljebb. Bőven megéri az árát, már amikor lehet kapni, mert nem egy sűrűn előforduló darab. Az utcai verziókból lehet rendelni, de úgy gondolom leginkább ez az ALITALIA-s festésű az ász. Számomra mindenképpen.

Címkék: modell lancia alitalia solido lancia stratos die cast

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://modelautoworld.blog.hu/api/trackback/id/tr265952729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2014.04.06. 00:24:13

A "fehér Stratos", ami a barna Stibilo alatt látható, valójában egy Lamborghini, az Urraco alapjaira épített Bravo. Csak annyi köze van az egészhez, hogy az is a Bertone műhely kreálmánya.

A Solido Stratos klassz modell, igazi kuriózum, gratulálok hozzá! :)

Zsolt_T3 · http://modelautoworld.blog.hu/ 2014.04.06. 01:30:07

@alecwolf: Köszi a kiigazítást :) Javítom...

És köszi nagyon örülök neki, hogy sikerült beszereznem, mert már nagyon régóta vártam azt a percet, hogy hazajöjjön :)

Norbi5 2014.05.16. 20:32:11

Áhhh, ez gyönyörű darab! Volt szerencsém élőben látni egyet a pécsi Historic Rally-n.
süti beállítások módosítása