A Lancia, mint autógyártó cég, 1906ban került be a köztudatba. Vincenzo Lancia egy jómódú, nemes család sarjaként látta meg a napvilágot, akit apja mindenképpen ügyvédnek szeretett volna kitaníttatni, de a fiút jobban érdekelték a kerékpárok (esetünkben a Welleyes ) amit a saját udvarukban raktak össze a Ceirano - fivérek egy műhelyben. Lancia sokat látogatta őket majd apja beleegyezésével náluk kapott munkát. Bár könyvelőnek vették fel, de azzal mit sem foglalkozott, inkább a szereléssel foglalkozott. Hamar szerelőtanonc lett belőle. 1906ban autóépítésbe kezdett és ugyanezen év Novemberében barátjával, Claudio Fogolinnal megalapította a Lanciát. 1922re már sikeres üzletember lett belőle, de továbbra is részt vett az autók fejlesztésében és tesztelésében is.
Előkelő, elegáns, soha nem túlzó
Ezek azok a tulajdonságok, amelyeket az autósok mindig is a Lancia -utókkal társítottak. De ne feledkezzünk meg arról sem, hogy kevés autógyártó járult hozzá oly nagymértékben a gépkocsi fejlődéséhez, mint a Lancia, amely újszerű, néha forradalmi műszaki megoldásokat kínált, amelyek gyakorta egész egyszerűen egy lépéssel az autósok igényei előtt jártak. Legelső modelljük 1907ben született és az Alpha nevet kapta. Számomra a csúcsmodelljük a Delta HF Integrale és a Stratos HF (High Fidelity), de gondolom sokan így vannak ezzel. Természetesen, mint minden autógyártónak, nekik is volt mélypontjuk, viszont a mai napig csodás autókat alkot a Lancia.
A Lancia Stratos Zero volt az első a sorban 1970es születésével, Bertone úr kezei közül került ki a formaterv. Igazából ez csak egy prototipus, koncepció autó, kinek, hogy tetszik. Mire sorozatgyártásba került 2 évvel később azért csinosabb lett szerencsénkre. Aztán a Stratost 2 évig gyártották 1972 – 1974 közt.
Bertone következő kreációja 1978ban a Lancia Stibilo volt. Ez annyibban kapcsolódik a Stratos-hoz, hogy annak az alapjaira épült, de 10cm-el hosszabb lett. Ez is egy koncepció autó maradt, viszont a mai napig él és virul. Összekaptam pár fotót, hogy ti is csodálkozzatok és ámuljatok a csoki barna jármű láttán.
A fehér már valamivel emberbarátibb külsővel rendelkezik és Lamborghini kerekekkel. Ezt gondolom a tulajdonosa építette át kissé. Időközben egy kedves tagunk kiköszörülte a csorbát és felvilágosított, hogy ez a fehér egy Lamborghini Bravo, amit a Bertone műhely épített! Szóval sorry.
A Stratos következő újjászületése 27 évvel ezután történt a 2005ös Genfi autószalonon, ahová is egy britt tervező cég a Fenomenon, megalkotott egy retromodern koncepciót a Fenomenon Stratos-t. Ez a jármű egy 426 lóerős V8ast kapott középre.
Ismét jött 5év szünet majd a Pininfarina Studio a kezébe vette a tervezést és a Fenomeno HF mintáját alapul véve, megalkotta a 2010es koncepciót, amiből már az utcára is került. Ez az autó egy 540 lóerős, 4.3 literes V8as Ferrari F430 Scuderia motort kapott. Érdekességként megjegyezném, hogy amíg a régi Sratos-t 280000 dollárért megkaphatjuk, addig ezt kerek 1milló dollár fejében vihetjük haza. Mondjuk annak a fényében, hogy ez a Ferrari alapjaira épült nem is olyan életveszélyes.
És amiért végül is ma jöttünk az a Solido terméke 1:18as méretben. A poszt folytatódik a továbbra kattintva!
Motormosás előtt, de nem hagyhattam lencse nélkül.
Némi por és plüssnek látszó, de műanyag kárpit a beltérben.
És előbújnak a reflektorok.
A modell a korának megfelelő kidolgozású és szerintem nagyon rendben van. Persze elképzelhető, hogy elfogult vagyok, mert nagyon bírom ezt a tipust- De sok választásunk nincs, mert ha jók az értesüléseim akkor összesen két gyártónál található meg ebben a méretben. Az egyik a Solido a másik pedig a SunStar. És mivel még csak ez van a kezem ügyében így eléggé be vagyok határolva véleményileg. Na de még is valamit mondjak róla...
A formavilága jól idézi az eredetit és azt hiszem kijelenthetem, hogy szinte mindenhol.Ami a legjobban megfogott a modellnél az egy két három, na jó sok minden. A motortér pl nagyon tetszik a kábelekkel. Ezt még fotón nem láttam így meglepetésként ért amikor felpattintottam a motortetőt, ami voltaképpen az autó hátulja.
A sárvédő gumik valóban gumiból vannak. Ez lehet kényszermegoldás is, mert amikor felnyitjuk a hátulját teljesen nekitámaszkodnak a keréknek és elhajlanak.
A másik tetszetős dolog a reflektorokat védő műanyag elem, ami lepattintható akár csak az eredeti autón. Ötletes apróság, ami sokat dob a modell tetszetősségén.
A többi részlet is szép és jó, de ez talán látszik a fotókon is feljebb. Bőven megéri az árát, már amikor lehet kapni, mert nem egy sűrűn előforduló darab. Az utcai verziókból lehet rendelni, de úgy gondolom leginkább ez az ALITALIA-s festésű az ász. Számomra mindenképpen.